Iguana Hunter
Iguana Hunter
Iguana Hunter
El punt de partida del curtmetratge va ser, sens dubte, la notícia que va aparèixer fa algun temps en els mitjans de comunicació sobre el pla de construir un macro complex turístic d'oci i joc en ple desert dels Monegros, una mena de Las Vegas a l'espanyola. La idea em va semblar tan surrealista que de seguida vaig començar a donar-li voltes al cap.

Des que era petit, he passat pels Monegros en nombroses ocasions. Formava part de la ruta que fèiem des de Barcelona a Saragossa per visitar la família de la meva mare, que és de per allà. Recordo el lloc com una mena de triangle de les Bermudes, que havíem de creuar gairebé contenint l'alè. El problema era essencialment la calor i la remota possibilitat que ens quedéssim tirats a la carretera. En el viatge sempre hi havia un abans i un després dels Monegros. Això ja li donava al paisatge un aire misteriós que, a més, estava potenciat per les siluetes d'uns toros gegants que flanquejaven la carretera.

Amb els anys, aquests enigmàtics toros publicitaris, s'han convertit en una de les icones més recurrents del nacionalisme espanyol. En si mateix, ja és una paradoxa el fet que un parapet de tal magnitud simbolitzi la devoció per la terra. Però la contradicció és precisament un dels trets essencials del caràcter ibèric. A Espanya, l'orgull nacional conviu amb la implacable destrucció del paisatge i els recursos naturals, i a ningú li importa vendre l'ànima al diable per tal d'aconseguir un benefici personal. És depriment comprovar l'estat en què es troba el territori, com a conseqüència de projectes de desenvolupament totalment insostenibles. Lamentablement, la realitat sempre supera la ficció!






Copyright © 2011 Guillermo Asensio. All Rights Reserved.